Met de winter voor de deur is de vraag voor ieder huishouden relevant: hoe houd je je energierekening zo laag mogelijk zonder concessies te doen aan het behouden van een comfortabele temperatuur in huis. Om op die vraag antwoord te kunnen geven en huiseigenaren te helpen met het maken van de juiste keuze, lanceert Mitsubishi Electric vandaag de Winter Warming-Up. Tijdens de campagne maken consumenten kans op een premium warmtepomp.
Met Energietrainer John Williams deelnemen aan de Winter Warming-Up
Als Energietrainer helpt John Williams, samen met de experts van Mitsubishi Electric, Nederland verduurzamen. Daarbij richt hij zich op het helpen van huiseigenaren met het verlagen van de energierekening. Als duurzaamheidspartner van de KNVB ondersteunt Mitsubishi Electric voetbalverenigingen richting het verder verduurzamen van het sportcomplex. Tijdens de Winter Warming-Up verbreedt John Williams zijn focus naar de consument. “Er is niemand die een hoge energierekening wil en tegelijkertijd willen we ook bijdragen aan een beter klimaat. Maar waar begin je en waar houdt het op? Vragen die ik ook herken”, geeft John Williams aan. “Door middel van het geven van handige tips zet ik, samen met Mitsubishi Electric, de voordelen van een warmtepomp en verduurzamen verder op de kaart. Daarnaast help ik huishoudens om hun energierekening, juist in de wintermaanden, laag te houden.”
Steeds meer huiseigenaren onderzoeken mogelijkheid van aanschaf warmtepomp
“We zien de laatste jaren een ontwikkeling dat we meer dan ooit gebonden zijn aan ons huis. Tegelijkertijd verwachten we steeds meer en worden de eisen die we stellen aan een comfortabele woning hoger”, aldus Erwin Tuijtel, operationeel directeur bij Alklima, de exclusief distributeur van Mitsubishi Electric. Een warmtepomp zorgt voor een perfecte balans tussen comfortabel én tegelijkertijd duurzaam wonen. Mitsubishi Electric ziet dat steeds meer mensen zoeken naar mogelijkheden om hun huis verder te verduurzamen met de aanschaf van een warmtepomp. Tegelijkertijd blijkt ook vaak dat dat veel zaken nog onduidelijk zijn. Tuijtel: “De wintertijd gaat in. En dat is precies het juiste moment om samen met John Williams antwoord te geven op deze vragen tijdens de Winter Warming-Up.”
Over De Groene Club
De KNVB startte in 2017 met De Groene Club om het thema duurzaamheid structureel onder de aandacht te brengen bij clubs. Mitsubishi Electric is hierbij de duurzaamheidspartner van de KNVB. Inmiddels zijn ruim 1800 sportverenigingen in Nederland aangesloten bij de ideeënclub die zich inzet voor toekomstbestendige clubs. Vanuit het motto ‘volle clubkas, lage broeikas’ wordt er gestreefd naar lagere kosten binnen een duurzame sportomgeving voor iedere Nederlander. Met de stijgende energiekosten wint het thema duurzaamheid bovendien aan relevantie voor het verenigingsleven. Voor vragen over compensatiemogelijkheden op korte termijn opende de KNVB aan het begin van het jaar 2023 ook het Energieloket.